Famagusta

Cyprus, Famagusta

Vandaag werden we om 9.15u opgehaald bij het hotel en reden we als eerst naar Salamis. Hier bezochten we het graf en het klooster van st. Barnabas. Daarna reden we door naar het Romeinse theater in Famagusta. Erg indrukwekkend. Aan de kust van Famagusta gingen we lunchen en was er ook tijd om in de zee te zwemmen. Dit hebben wij niet gedaan, want aan het strand lag ook de zogenaamde spookstad. Dit gedeelte is sinds 1974 leeg, omdat de mensen op de vlucht gingen voor Turkse soldaten. Het is (eigenlijk) verboden hier foto's van te maken en is nog steeds beveiligd door soldaten van Turkije en de VN. (Maar goed, Urban fotografie is altijd illegaal 😜...)
Na dit volgende indrukwekkende deel van de reis zijn we doorgereden naar het centrum van Famagusta. Een gezellig toeristisch dorpje met veel shops en een moskee waar we ook nog even binnen zijn geweest.
Daarna zat onze reis erop. Het was voor mij ook wel even voldoende voor vandaag, vanwege de warmte.
Eenmaal bij het hotel weer aangekomen, besloten we (Mike en ik, ja 😜) om nog even een duik in het zwembad te nemen. En nu: eten!