De heenreis: de eerste bestemming

België, Stavelot

Vandaag is onze vakantie dan eindelijk begonnen.
Na nog wat inpakken, konijnen schoonmaken en laatste boodschapjes halen zijn we rond 12 uur weggereden richting ons eerste overnachtingsadres: een vrijstaand (oud jagers)hutje in Stavelot, nabij Spa.
Onderweg nog wat gegeten bij ons standaard picknickplekje bij Tessenderlo en daarna weer doorgereden. Rond half 4 rijden we Stavelot binnen en volgen we de routebeschrijving die de verhuurder ons had gegeven. Een grintpaadje naar beneden waar geen eind aan lijkt te komen. We twijfelen even of we wel goed zitten, maar dan zien we aan de linkerkant een hutje verschijnen.

Onze mond viel open van verbazing. Wat geweldig zo'n primitief hutje in the middle of nowhere! Met in de tuin een prachtig stromend beekje.
Ik bericht de eigenaar dat we zijn aangekomen en een paar minuten later staat hij voor onze neus om een uitleg te geven over o.a. de aggregaat, de stroom en het toilet. Daarna wenst hij ons een fijn verblijf en verdwijnt weer.

Ik heb natuurlijk gelijk mijn camera gepakt en ben foto's gaan maken en heb gevlogen met de drone, want zo'n mooie plek moet vastgelegd worden.
Buiten vogels en een stromend beekje hoor je hier helemaal niks. Echt heerlijk!

Daarna hebben we even wat gegeten en zijn we samen gaan knutselen. En nu? Nu lekker slapen om morgen weer verder te reizen naar de volgende stop; Neckarsulm in Duitsland.