Pragser Wildsee - Lago di Braies / Dolomiten

Italië, Pragser Wildsee - Lago di Braies

Vandaag stond er een goeie wandeling op de planning. We besloten om Pragser Wildsee te bezoeken. Een mooi natuurgebied waar je wandelingen kunt maken. Parkeren kost €5,- maar daarentegen is de entree van het gebied wél gratis.
Om 10u kwamen we er aan en toen was het al aardig druk. Wij zijn de drukte achterna gelopen en toen kwamen we al aan bij het meer. Erg mooi! Vanaf daar begon de wandeling rondom het meer (trapjes op, trapjes af etc.).
Op 1/3e van de route zagen we een bordje richting een pad omhoog. We konden niet zo snel vinden waar we naartoe zouden gaan, alleen dat de wandeling 2.30u zou duren. Maar dan de vraag; is dit heen? Of heen en terug?
Het antwoord weet ik nu nog steeds niet echt...
De route naar boven werd alsmaar mooier en we zijn verschillende landschappen tegengekomen. Het begon met bos, heide en gras, vervolgens werden het (losse) witte stenen/rotsen en uiteindelijk eindigde ik in de sneeuw (bovenaan).
Toen het te stijl werd is mijn moeder (en Angel) afgehaakt en ben ik alleen verder gegaan over de rotsen naar de waterval die ik hoorde. Ik kon alleen niet helemaal bij de waterval komen, aangezien de laatste 10 meter te stijl en met sneeuw bezaaid was. Even mooie overzichtsfoto's gemaakt en toen maar weer teruggegaan. Ondanks dat ik de wandelstok van mijn moeder even geleend had, was de sneeuwvlakte toch iets te stijl naar beneden. En daar ging ik op mijn kont een aantal meter naar beneden. Ik was in ieder geval sneller beneden dan dat ik naar boven ben gegaan 😅
Daarna voorzichtig weer de hele route teruggelopen, want het was blijkbaar geen rondwandeling.

Eenmaal beneden bij het meer weer aangekomen, moesten we nog 2/3e van de route rond het meer lopen. Het was al een stuk drukker geworden met touristen dan in de ochtend.
Al met al was het wel een mooie rondwandeling waarbij Angel af en toe het water in kon om af te koelen.
Toen we weer bij het begin aankwamen nog even de souvenirshop in geweest en daarna weer lekker naar de camping gegaan.
's Avonds broodje worst op en een Italiaans ijsje gehaald en verder lekker bijkomen van de wandelingen.

een ECHTE wandeling dus, met alles erop en eraan! ; )