Expeditie Noordkaap

8 mei 2018 - 8 jul 2018

Ook dit jaar heb ik weer een langere fietstocht gepland. Na 2 jaar naar het zuiden te zijn gefietst, zal het dit keer naar het noorden gaan en probeer ik de Noordkaap te bereiken, het noordelijkste puntje van Noorwegen dat per fiets bereikbaar is. Dat is een behoorlijke uitdaging want totaal aantal Km is meer dan vorige reizen. Ook het weer die kant op is vaak een stuk minder, maar daar laat ik me niet zo snel door uit het veld slaan. De route verloopt via de westkust van Noorwegen en is ook behoorlijk zwaar door de vele klimmetjes bij de talrijke fjorden. Ook is het avontuurlijker want vooraf is er bijna geen planning te maken van dag tot dag. Komt ook door de vele overtochten per boot die in de route zitten, waarvan sommige maar 1x per dag varen. Ben je net te laat, dan heb je al meteen een rustdag te pakken. Als alles beetje meezit dan zou ik rond 21 juni bij de Noordkaap kunnen zijn. Dat zou mooi zijn want dat is daar toch een beetje een feestdag met naar ik hoop de Midzomernachtzon die dan zichtbaar is.
Ook de terugreis staat nog niet helemaal vast en zal grotendeels via de trein gaan verlopen. Ik probeer weer een log bij te houden al zal dat wellicht niet dagelijks zijn omdat er niet altijd een WIFI verbinding beschikbaar zal zijn.

Tot binnenkort.

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van Willy.op.de.fiets volgen

Ontvang een email zodra Willy.op.de.fiets een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis