Vertrek naar São Vincente (Kaapverdië)

Nederland, Schiphol

Vanochtend om half 5 ging de wekker. Dat was een kort nachtje. Om 6 uur hebben we de auto geparkeerd op Schiphol. Om 7 uur waren we ingecheckt en zaten we aan de koffie. De reis verliep erg voorspoedig. We zouden eigenlijk iets meer dan 7 uur vliegen volgens het schema maar uiteindelijk waren we een uur eerder op de plaats van bestemming. De verzorging door Tiu-fly aan boord was zeer goed.

Aangekomen op de luchthaven van São Vincente ging het allemaal wat langzamer. Het bleek dat er toch een visum nodig was. Dat wisten we niet. Overigens de rest van de passagiers uit het vliegtuig ook niet. Dat betekende een lange rij (en wij stonden helaas bijna achteraan). Na een uur hadden we ons visum (ca. 62,00 voor twee) en konden we verder. Buiten hebben we een taxi genomen die ons in 10 minuten naar de hoofdstad Mindelo bracht. We logeren in Casa Café Mindelo in het centrum; eenvoudig maar ziet er verzorgd uit.

Het is tussen de 23 en 25 graden en er staat een stevige bries. Dat laatste is wel lekker want daardoor is het aangenaam.

In het cafe direct een hapje gegeten. Het was hier 15.00 uur maar Nederlandse tijd is 2 uur later. En natuurlijk een lekker biertje om de vakantie in te luiden. Daarna alvast naar de veerboot om tickets te regelen voor woensdag als we naar Santo Antão gaan. Daarna lekker langs het strand gelopen naar een volgend terrasje (met biertje). We gaan het niet laat maken vanavond.