Reis naar Anuradhapura

Sri Lanka, Anuradhapura

Vandaag zijn we doorgereisd naar Anuradhapura, de oude hoofdstad van Sri Lanka met veel historie.
Als afsluiting van ons verblijf bij Wilpattu House had Kumari bananenpannenkoekjes gebakken voor ontbijt. Dit is geen Sri Lankees gerecht maar Kumari had het recept van andere toeristen. Gelukkig hebben we afgelopen nacht goed geslapen.

Vandaag gaan we de bus uitproberen. Het eerste stuk is van Eluvamkulam naar Puttalam. De bus doet ruim een uur over 30 km dus we zijn benieuwd😉.
Eluvamkulam is het startpunt van de bus en de bus is nog helemaal leeg. Als hij begint te rijden, merken we dat de hele straat door het dorp de bushalte is. Zo rijdt hij 10 km per uur door de eerste dorpen zodat mensen overal kunnen opstappen. Binnen mum van tijd zit de bus overvol. Wij hebben onze zitplaatsen afgestaan aan oudere vrouwen en moeders met baby's.

In Puttalam stappen we over op de bus naar Anuradhapura. Dit is zo'n 75 km en de snelbus doet er circa anderhalf uur over. Als de bus aankomst, is hij al overvol. Maar 'no problem', de meeste van onze rugzakken kunnen onderin en dan een beetje aanduwen, dan kunnen we er nog bij. Als sardientjes in een blik staan we in het middenpad. Na zo'n 45 minuten komt een eerste zitplaats beschikbaar. Daarna wordt de bus langzaam iets leger en kunnen we allemaal zitten.

In Anuradhapura logeren we in Villu Villa (www.villuvilla.com ). Een schot in de roos.
Een vriendelijke ontvangst, schone kamer en badkamer, een zwembad en last but nog least: airco.
Het is een klein guesthouse met 6 kamers maar het is helemaal volgeboekt.
We vinden het nu al jammer dat we hier maar 2 dagen blijven.

Tegenover het busstation was een Pizzahut. Vandaag mochten kinderen kiezen wat ze mochten eten. Raad wat we vanavond hebben gegeten🍕.

Hoi allemaal, iedere dag kijk ik uit naar jullie reisverslag en foto's. Wat super leuk en wat een geweldige reis maken jullie!! Hoe smaakte de pizza? Veel plezier voor de komende dagen. Groetjes Paula en natuurlijk ook van de rest. 😄

Paula 2017-07-18 08:18:14

Leuk om jullie ontmoet te hebben bij Villu Villa! Wij vonden de pizza's ook erg lekker, wel een beetje klein maar misschien zijn wij nog een beetje gewend aan Amerikaanse begrippen (daar waren wij vorig jaar 😄). Wij zijn net aangekomen in Hotel Eden Garden, vlakbij Sigiriya. Erg gaaf! Hele fijne reis nog voor jullie gewenst 😘