Van Pilion naar Metéora

Griekenland, Kalampaka

Na een rustig ontbijt in de tuin van ons appartement zijn we vetrokken naar Kalampaka. Jammer om Kala Nera nu al te verlaten. Het schiereiland Pilion is echt de moeite waard om langer te verblijven; om de vele kleine, mooie strandjes te bezoeken, de vele bergdorpjes te ontdekken en om (berg)wandelingen te maken.

We gaan nu naar Kalampaka om de Metéorakloosters te bezoeken; kloosters die gebouwd zijn op rotsen. Of zoals ons reisboek het omschrijft: “merkwaardige, kegelvormige pieken”. Het schijnt een unieke plek te zijn. meteoro betekent ‘ zwevend in de lucht’.

De tocht naar Kalampaka is vrij saai. Het is een rechte eentonige weg. De reis duurt zo’n 2,5 uur. Kalampaka is een leuk en levendig dorp (12.000 inwoners). Komende dagen doen we lux. Zowel hier (waar we twee nachten blijven) als op onze volgende bestemming, overnachten we in een hotel met zwembad.

Vanmiddag hebben we het dorp verkent, uitgezocht of morgenavond ergens voetbal wordt uitgezonden (PSV - Monaco) en… hebben we fietsen gehuurd. Het plan is om morgen Metéora per fiets te gaan verkennen. Tis maar 20 km. Alleen is het niet helemaal vlak….

Vanavond hebben we bij een gezellige taverna gegeten. Wat typisch Grieks is, is dat in elk restaurant het bonnetje van de bestelling in een glaasje wordt gedaan en op tafel wordt gezet. Als je iets extra besteld, stoppen ze het nieuwe bonnetje erbij (zie foto).

Lekker lux, en weer ein prachtige umgaeving !!!!