Safari Wilpattu National Park

Sri Lanka, Eluvamkulam

De wekker stond vanochtend om 5 uur. Wekker was sowieso niet nodig want om 4.45 hoorden we de moskee al in de verte. We hebben geen van allen erg goed geslapen. Het is even wennen aan de primitieve hutjes.

Om 6 uur werden we opgehaald door de jeep voor de safaratocht. Kumari van Witpattu house had voor ons ontbijt en lunch gemaakt om mee te nemen: in ieder geval (erg lekkere) noodles voor ontbijt.

In Wilpattu park is het vooral een sport om een luipaard te spotten. Dat is ons gelukt: in verte tussen de struiken. Sommige van ons hebben helaas alleen de staart gezien. Daarnaast hebben we o.a. 2 olifanten gezien, een grote schildpad, verschillende vogels en een krokodil.
Het valt op in het park hoe droog het is; het heeft afgelopen twee jaar nauwelijks geregend.
Terug bij Witpattu House was er nog even tijd om te zwemmen in de rivier. Daarna stond ons avondeten klaar. Kumari had weer diverse Sri Lankese gerechten gemaakt. En het was weer erg lekker.

Morgen reizen we weer verder.
Sereno heeft ons voorzien van allerlei tips en mailt ons nog diverse tips over plaatsen waar we naar toe gaan.
De accomodatie is erg eenvoudig en biedt weinig comfort maar Sereno en Kumari zijn erg vriendelijke mensen die ontzettend hun best doen. Daarnaast is het eten voortreffelijk.