Ella

Sri Lanka, Ella

Gisteravond zijn we met de trein aangekomen in Ella, een klein dorpje midden in de heuvels en theeplantages. Het is wel enorm toeristisch. De trein liep gisteravond behoorlijk leeg toen we waren gestopt in Ella. Alleen de lokalen bleven in de trein zitten. Het was best een komisch gezicht: een klein perron helemaal vol toeristen en rugzakken.
Hoewel het super toeristisch is, hangt er wel een relaxte sfeer in Ella. De hoofdstraat bestaat uit alleen maar restaurants en het ziet er allemaal netjes en verzorgd uit. Er zitten ook verschillende hippe tentjes waar je goede koffie kunt krijgen en cocktails. De menu's bevatten ook veel westerse gerechten. Sterker nog: een pasta carbonara is hier ook echt een pasta carbonara en geen bord noodles met tomatenketchup zoals eerst.

Het is wel heel anders dan de andere plaatsen en het voelt hier niet als het echte Sri Lanka maar ondanks dat is het voor een paar dagen wel lekker vertoeven, vinden wij. Ook ons guesthouse, the blue view Ella, is fantastisch.

Ella staat bekend als plaats waar je prachtige wandelingen kunt maken. Vandaag hebben we in de ochtend het dorp verkend en vanmiddag een relatief eenvoudige wandeling gemaakt naar (hele) kleine watervallen. Hoewel hier veel toeristen zijn, staan wandelroutes nauwelijks aangegeven. Uiteindelijk bleek dat we de treinrails moesten volgen. Ja, je mag hier gewoon over het spoor lopen😉. En als er dan een trein aankomt, dan stap je even opzij (en kun je mooie foto's maken van de trein). Morgen gaan we voor een zwaardere wandeltocht.