Van Metéora naar Kónitsa (regio Zagória)

Griekenland, Κόνιτσα

Vandaag zijn we doorgereden naar Kónitsa om de komende dagen de regio Zagória te bezoeken (bekend om de 46 bergdorpjes, de Vikoskloof en de mooie natuur).
Het was een fraaie route hier naar toe. Het valt ons wederom op hoe rustig het is.

Halverwege hebben we stop gemaakt om de grot van Peráma te bezoeken (bij Loánnina). Deze grot is 1,4 miljoen jaar geleden ontstaan en is in de Tweede Wereldoorlog ontdekt door dorpelingen toen ze een schuilplaats zochten tijdens bombardementen.
Volgens ons boek is deze grot een ‘must see’ maar de meningen in onze familie zijn verdeeld over deze grot.

In de middag zijn we aangekomen in ons hotel (Panorama hotel).
Weer een ontzettend mooie plek met een vriendelijke ontvangst. Maar ook hier erg rustig. Terwijl het hoogseizoen is.

Het hotel zit net buiten het dorp en is wat hoger gelegen (vandaar de naam Panorama hotel). Maar morgenavond (en nacht) wordt hier een heuse poolparty georganiseerd met 80’s en 90’s muziek. We zijn erg benieuwd.

Vanavond hebben we gegeten in het dorp. Hier was het gezellig druk met een leuk optreden op het dorpsplein. Maar er zijn geen of nauwelijks buitenlandse toeristen.

Overigens, vandaag voor het eerst regen gehad. Klein buitje, maar toch. Ook komende dagen wordt het weer minder; morgen wordt het ‘maar’ 25 graden (en einde middag weer kans op een bui). Wat ons betreft perfect weer om een wandeling te maken naar de Vikoskloof.

Regen is hier ook meer dan welkom! Schitterende foto's

Gerrie 2022-08-11 16:11:20

En ohhhhh, die suikerspin. Hoort zo bij een vakantie!