Zon, zee en rust

Griekenland, Kala Nera

Vandaag weer een zeer relaxt dagje. Niet te vroeg opstaan en rustig ontbijten in de tuin van het appartement.
De locatie van het appartement is echt top.
In principe het appartement ook, behalve dat van alles ontbreekt en veel kapot is. Heel veel lampen doen het bijvoorbeeld niet. Vandaag kortsluiting in de badkamer waardoor de lamp daar het ook niet meer doet. De enige lamp op de slaapkamer die het wel doet hangt aan een elektriciteitskabeltje, niet echt veilig.
In de keuken ontbreekt een stop in de gootsteen en/of afwasteiltje. Dat maakt het afwassen lastiger (vandaar dat onze voorgangers waarschijnlijk de borden niet echt goed hebben afgewassen). Ook een droogdoek ontbreekt. Daarnaast zijn er maar twee pannen.

Ook hebben we lakens bijgevraagd. Er waren drie lakens voor vijf personen. Het is in de nacht zeer warm maar een laken is toch prettig. We hebben twee slaapkamers, mooi geschilderd, en beide met een eigen badkamer. In ‘onze’ slaapkamer pruttelt en rochelt de airco. Echt afkoelen doet het er niet.

Kortom, het appartement is top maar met wat kleine aanpassingen zou het echt fantastisch zijn.

Vanmiddag zijn we naar een strandje aan de oostkust van Pilion gegaan. Bijna anderhalf uur rijden door de bergen over kronkelige wegen. De natuur is hier fantastisch.

We zijn naar Damouchari beach gegaan; hier is een fragment van de Mamma Mia-film opgenomen. Het laatste stuk naar Damouchari beach was enorm druk met auto’s, waarschijnlijk omdat het zondag is en iedereen naar de kust gaat. In Nederland zou dit geregeld zijn met officiële parkeerplaatsen e.d. Hier niet. Iedereen parkeert de auto aan beide kanten van de weg waardoor er maar eenrichtingsverkeer mogelijk is. Beeld je daarbij in dat de weg redelijk stijl naar beneden loopt. Wij hebben ervoor gekozen om maar een stuk te lopen want er ontstonden behoorlijke opstoppingen.

Gezien het aantal auto’s hadden we verwacht dat het enorm druk zou zijn. Maar bij Damouchari beach heb je drie opties: een klein strand, een nog kleiner strandje waar je bootjes kunt huren en ‘the natural pool’ (zoals het heet op Google Maps) We zijn in eerste instantie naar het laatste gegaan; een ontzettend mooi stukje zee met bijna geen mensen. Hier hebben we lekker rondgedobberd en gesnorkeld. En zijn we Griekse Utrechters tegengekomen.

Laterheen zijn we nog naar het officiële strand gelopen maar dat kon niet tippen aan the natural pool.

Waat is Griekenland moeij ‘!!!!