Voetbalstadions van Athene

Griekenland, Athene

Je kunt natuurlijk niet Athene bezoeken en dan niet naar de voetbalstadions gaan. Daarom stonden deze voor vandaag op het programma. Als eerste hebben we het nieuwe stadion van AEK bezocht in het noorden van Athene (goed bereikbaar met de metro). Dit stadion is nog niet in gebruik want is nog niet helemaal klaar. Na terrasje, kerkje en lunch zijn we afgereisd naar het stadion van Olympiacos. Dit ligt helemaal in het zuiden van Athene en is met de metro ook goed bereikbaar.
Bij het stadion kwamen we erachter dat er vanavond een wedstrijd is. Zullen we wel, zullen we niet…

Na het stadion hebben we nog de haven bezocht van Athene, een metrohalte verderop. Was niet de moeite waard. Ondertussen hebben Jochem, Boy, Thirza en Frank de knoop doorgehakt om vanavond naar de voetbalwedstrijd te gaan; Europa league Olympiacos tegen Bratislava.

We zijn teruggelopen naar het metrostation bij het stadion (natuurlijk met onderweg een terrasje en kerkje) om tickets te kopen. Wordt vervolgd.

Haha, wij hebben destijds geen voetbalstadion bezocht. Wat heb je schitterende foto's!