Metéora op de fiets

Griekenland, Kalambaka

Na een prima ontbijt in ons hotel hebben we fietsen gehuurd en omhoog naar Metéora. Omgeving is super, dus vandaag erg veel foto’s.
Na 10 minuten een lekke band (Griekse wegen), maar gelukkig reparatiesetje meegekregen en snel gefixed. 1ste klooster was erg mooi, super uitzicht, en best wel rustig, hier nog geen touringcars. Na wat frisdrank en repen voor extra energie doorfietst naar volgende klooster, daar wel hele rij touringcars en drukte richting klooster, dan liever doorfietsen, verder ophoog, inmiddels dik 30+C dus blijven drinken. Gestopt bij mooie uitzichtpunten, wat een plaatje! Helaas brak derailleur van Boy op de top bijna in 2-en; dus we hebben ons de berg af laten rollen en fiets laten vervangen door een betere (specialized MTB). Hiermee nog weer omhoog gefietst, andere kant omlaag, mooie route (zie Strava).

Tijd om te chillen in de pool bij het hotel, en daarna reuze-pizza’s in het durp. Intensieve dag maar veel gezien, gezellig met de kids en lekker ontspannen.