Treinreis Kandy naar Ella

Sri Lanka, Ella

Verslag door Jochem:
Half 9 werden we wakker om te gaan ontbijten. De chauffeur van gisteren had voor ons vijven 2 tuktuk's geregeld. Om 10 uur gingen we met de tuktuk's naar het treinstation. De tuktuk's scheurden heel wild door het verkeer heen. Elke keer was er niet meer dan 5 cm ruimte tussen de tegemoet komende bussen en de tuktuk.
De tweebaansweg is in Sri Lanka standaard een driebaansweg, soms vierbaansweg. Het wegdek wordt flexibel en optimaal gebruikt.

We hadden derdeklas kaartjes maar de zitplaatsen waren veel luxer dan we hadden verwacht. We moesten 7 uur in de trein zitten naar Ella. Gelukkig hadden we allemaal lekkere dingetjes gekocht voor tijdens de reis. Het uitzicht was heel erg mooi. Een deel van de reis was het heel mistig en ging het regenen en kon je niet zo veel meer zien. Dit was de eerste keer dat het heeft geregend tijdens de vakantie.

Lange treinreis hoor. Nu is het nieuwe avontuur dus gestart. Wat beleven jullie ongelooflijk veel. Je kunt gezellig schrijven Jochem. Ik zie jou nog wel eens de journalistiek in gaan :-)