Strandwandeling

Kaapverdië, Mindelo

Vandaag zijn we naar Calhau gegaan, een klein dorpje in het noorden van São Vicente. Je kunt van het strand van Calhau een mooie wandeling van ca 8 km langs de kust maken naar Baía das Gatas, een ander mooi strand. De eerste uitdaging is om in Calhau te komen. We hebben gelezen dat het makkelijk is om met kleine(re) busjes te reizen. Met een beetje google’n en vragen in de casa waar we logeren, blijken alle busjes te vertrekken vanaf Praça Estrela. Daar staan een hele rij busjes. Ook daar weer vragen naar het busje met de juiste bestemming. Onze bus zou om 11.00 vetrekken. Omdat het pas 10.00 uur is, gaan we nog even de markt op. Ondertussen zien we dat er al mensen in de bus naar Calhau plaatsnemen.

11.00 maar goed dat we er eerder waren de bus rijdt om 10:45. 2 Zwitsers getroffen die zelfde wandeling maken van Calhau naar Baía das Gatas. Mooi wandeling gemaakt van 2 1/2 uur wat gegeten bij enige restaurantje in het durp en met de alguer, een lokaal busje, weer terug naar Mindelo. Toch weer op tijd naar bed na 1 pilsje.