Strand en waterval

Griekenland, Municipal Unit of Lefkada

Vandaag zijn we naar Mylos beach geweest, het strand dat onderaan onze ‘heuvel’ ligt. Het staat bekend als een van de mooiste stranden van Lefkas. Maar het is behoorlijk inspannend om er te komen. Voor ons appartement is een afdaling maar die is behoorlijk verticaal (het laatste stukje moet je abseilen aan touw). Er is ook een route door het dorp en dan de heuvel over. Mooi maar inspannend! Een goede work-out zeg maar. Het is daarom niet heel erg druk op het strand. De tocht is wel de moeite waard. Het water is aquablauw, het strand mooi wit.

Veel toeristen die er zijn, komen met de boottaxi.

In de middag zijn we naar de Dimosari Waterfall geweest, in de buurt van Nydri, aan de oostkant van het eiland. Mooie omgeving, alleen … er viel nauwelijks water naar beneden. Ook de rivierbedding was droog. Daar stonden we met onze zwemspullen en waterschoenen.
Maar de omgeving is heel erg mooi, idem voor het wandelingetje naar de waterval toe. En aan het begin van de route zit een relaxt barretje.

Daarna hebben we kort Nydri bezocht en zijn we onderweg gaan eten in Lygia, in de Taverna Seven Islands: lekker eten op een prachtige plek aan het water. Lang leve google!