Dag 3 in Kandy: olifanten en thee

Sri Lanka, Kandy

Na een noodle-ontbijtje zijn we opgehaald door een aanbevolen tuktukchauffeur maar deze keer met een busje (i.p.v. een tuktuk).
Dwars door het kneiterdrukke Kandy naar een theeplantage gereden. Erg interessante tour door de theefabriek, thee geproefd en ook een kilootje gekocht, versnijden we in NL😉. Volgende stop de Milennium-elephant place gedaan. Goeie plek, gaan verantwoord om met de olifanten. De kinderen konden een olifant wassen in de rivier, heel speciaal.

Daarna wat gegeten in town en nog wat inkopen gedaan voor de lange treinreis morgen, wel 7 uur over 140 km dus dan wil je wel wat hebben onderweg.

Vervolgens een paar biertjes gekocht. Ook in Kandy is bier moeilijk te krijgen maar we hebben een supermarkt gevonden waar ze bier verkopen. Wel in de kelder van de supermarkt, wordt namelijk niet in de winkel zelf verkocht maar apart, is best wel een dingetje blijkbaar, je komt terecht op een donkere plek, lijkt bijna illegaal (is het niet).

Terug maar het hostel en met het hele hostel heerlijk gegeten na een spontane kookworkshop door de Sri Lankaanse versie van Pierre Wind (gratis geregeld door het hostel). Kinderen hebben ondertussen weer lekker gezwommen in het zwembad met discolicht.

Niet te laat slapen want morgen lange, maar als ik de recensies lees, super mooie treinreis door de bergen.

Wouw, wat een geweldige verhalen iedere keer. Olifanten wassen.... Hoe verzin je het. Heel bijzonder allemaal. Zie jullie volgende verslag wel weer verschijnen. Leuk leuk leuk :-)