Reis naar Sigirya

Sri Lanka, Sigiriya

Vandaag reizen we door naar Sigirya. Deze plaats staat bekend om de Leeuwenrots.
We logeren hier bij de River Side homestay. We werden erg vriendelijk ontvangen en de kamers zien er fantastisch uit! De accomodatie ligt aan een riviertje waarin we lekker kunnen zwemmen. Er zitten wel allemaal kleine visjes in die aan je 'knabbelen'. Grote pret dusšŸ¤—. Tegelijkertijd dat wij aan het zwemmen zijn, neemt de familie zelf ook een duik, worden de haren gewassen en wordt de was gedaan in de rivier.

De reis hier naar toe verliep minder vlot. De bus van Nilaveli naar Trincomalee was vol en reed ons voorbijšŸ˜¬. Voor het eerste stuk dan toch maar 2 tuktuks genomen (we passen met z'n vijven en de backpacks niet in 1 tuktuk). De bus naar Trincomalee naar Sigirya (zo'n 75 km) zou er anderhalf uur over doen. Helaas had de bus problemen met het koelsysteem. Regelmatig werd gestopt om onder de motorkap te kijken.
Gelukkig wel op plaats van bestemming aangekomen zonder grote problemen maar wel met een uur vertraging. In Sigirya zijn we uitgestapt maar dan blijkt het nog zo'n 10 km naar het centrum. Onduidelijk of er een bus gaat. Toch maar weer twee tuktuks genomen.

Gelukkig dat de accomodatie goed bevalt. De eigenaar is erg behulpzaam. Hier gaan we het wel drie dagen uithouden.