Naar Athene

Griekenland, Athene

Vandaag naar zijn we van Delphi naar Athene gereden, met twee tussenstops. De eerste tussenstop was het Klooster van Osios Loukas (zie foto’s). De tweede tussenstop was de Lidl (omdat de kleine supermarktjes wel erg duur zijn). Rond 16.00 waren we in Athene waar we een appartement hebben voor de komende drie nachten. Op Booking.com stond het omschreven als een ‘luxury penthouse’. Penthouse is een beetje overdreven maar het appartement is wel ruim, schoon en van alle gemakken voorzien. En het ligt in een leuke wijk (Koukaki), dicht bij de Akropolis.

De auto hebben we op straat kunnen parkeren. We hadden hem liever in een ‘private parking’ gezet maar de private parkings in de buurt zijn allemaal dicht. Hoop dat het goed gaat.

Rond een uur of 6 zijn we een wandeling gaan maken door de buurt en het stadspark op de heuvel. Vanuit het stadspark hadden we een fantastisch uitzicht over de stad en de Akropolis die we morgen of overmorgen gaan bezoeken.

Waat ein historie in det land! !!! Leeve gr. van mich