Reis naar Kandy

Sri Lanka, Kandy

Ons verblijf bij River Side Homestay in Sigirya hebben we vanochtend afgesloten met wederom een zeer goed ontbijt. Dit guesthouse willen we van harte aanbevelen!

Daarna startte de reis naar Kandy, de culturele hoofdstad van Sri Lanka. Eerst de bus van Sigirya naar Dambulla. In Dambulla zijn we overgestapt op de bus naar Kandy die weer ouderwets overvol was. Het gangpad stond helemaal vol en de buschauffeur zat ingebouwd tussen de rugzakken.
In deze bus was gelukkig geen muziek. Maar helaas te vroeg gejuigd. Iemand in het overvolle gangpad haalde een koptelefoon-microfoon uit zijn tas en een tamboerijn en begon live te zingen. Er was echter weinig waardering voor zijn gezang, zowel niet van de toeristen als van de lokale bevolking.

De bus reed zeer schokkerig. Het was behoorlijk druk op de weg maar ondanks dat is inhalen hier de gewoonste zaak van de wereld. En als inhalen niet lukt, rem je gewoon af en ga je terug naar je eigen weghelft en probeer je het vervolgens opnieuw. Dit zo'n 2 uur lang. Daarnaast bevat de weg naar Kandy ook erg veel bochten. Oh ja, iedereen heeft hier ook de gewoonte om steeds te toeteren. Zowel Boy als Jochem waren vanochtend niet fit toen ze opstonden, voor hen had deze busreis niet langer moeten duren. Ze kwamen beiden spierwit de bus uit.

Het centrum van de stad Kandy wordt gevormd door een prachtig meer dat er relaxt uitziet. We hebben hierdoor de indruk gekregen dat Kandy een hele rustige, relaxte stad is, maar de eerste indruk is dat het enorm druk en chaotisch is. Bussen, auto's en tuktuks rijden in file en toeterend langs het meer; de luchtkwaliteit is hier niet goed. Fijnstof is wel een dingetje.

We logeren in een backpackershostel op een slaapzaal voor zes personen (drie stapelbedden). Weer back to basic dus. Maar het hostel beschikt wel over een zwembad (waar je ook 's avonds in mag zwemmen). Dat compenseert de eenvoudige kamer. En we hebben aircošŸ¤—.

We hebben nog iets leuks ontdekt: Google translate kan ook vertalen naar het Singalees. Probeer maar šŸ™ƒ. Het is goed voor ons contact met de lokale bevolking.

P.s. Leuk om de reacties te lezen op de blog. Jammer genoeg kunnen we niet via Pindat erop reageren.