Trincomalee en Nilaveli

Sri Lanka, Nilaveli

Vanochtend een uitstapje gemaakt naar Trincomalee. Onder andere naar Fort Frederick dat gebouwd is door de Portugezen in 1623 en later verbouwd door de Nederlanders. De Engelsen hebben het vervolgens in 1782 overgenomen. Van hieruit hebben we ook een mooi uitzicht op de Dutch Bay (zie foto Thirza). Daarna zijn we naar Kandasamy Kovil gelopen, een van de vijf historische Hindoe tempel in Sri Lanka.
Hier was een ceremonie/ritueel aan de gang. Dit was heel bijzonder om te zien.

Op het strand van de Dutch Bay was een restaurant met 'westers eten' zoals spaghetti. Hier waren wel liefhebbers voor. Alleen bleek de spaghetti uiteindelijk noodles te zijn met wat tomatensaus. Het smaakte niet Italiaans maar het was wel lekker.

Typisch Sri Lanka: bij Wilpattu house hoorden we het voor het eerst: Für Elise op een soort tuktuk. Het bleek dat je zo kunt horen dat de broodkar eraan komt. We dachten dat dit iets typisch voor deze streek was. Maar ook in Anuradhapura en hier in Nilaveli hoor je de broodkar aankomen door het Für Elise-deuntje. Soms een beetje irritant maar toen we vandaag brood wilde kopen voor ons ontbijt morgenochtend, dan is het toch heel handig.

Mooie reis en mooie foto,s