Terug naar de kust

Griekenland, Parga

Vandaag was de laatste dag in Hotel Panorama in Konitsa. Dit hotel wordt gerund door een ouder echtpaar. De vrouw doet het organisatorische deel, de man onderhoudt de relaties met de gasten. Hij loopt rond en maakt met iedereen een praatje. Helaas spreekt hij geen woord Engels (en wij geen Grieks). Wij krijgen van hem ‘schouderklopjes’. Zijn vrouw spreekt gelukkig een beetje Engels. Ze zijn van ‘s morgens vroeg tot s’ avonds laat in de weer, het is hard werken.

We hebben het idee dat hier bijna alleen maar Grieken komen. Jammer, want het is een mooi hotel op een prachtige locatie.
Vanochtend het afrekenen duurde ook even. We konden met een ‘kaart’ betalen maar we kregen de indruk dat het pinautomaatje al lang niet meer was gebruikt. Rolletje papier was op en eigenlijk was niet heel duidelijk hoe het precies werkte. Maar het is gelukt!

Daarna zijn we vertrokken naar Parga, een mooie badplaats schuin ‘tegenover’ corfu en een uur rijden boven Preveza (waarvandaan we dinsdag terugvliegen). De eerste indruk van Parga is super. Het is erg toeristisch maar ook heel sfeervol en gezellig. Iedereen is enthousiast.

In Parga hebben we weer een appartement. Het was wel weer even zoeken naar ons verblijf; de routebeschrijvingen/adressen via Booking.com zijn niet erg duidelijk en blijkbaar kiezen wij steeds locaties die niet worden aangegeven. Zelfs bij de locatie zelf staat geen naambordje.

We werden enorm vriendelijk ontvangen door de eigenaar van ons appartement Il Rifugio. Wederom een mooi en schoon appartement. Maar wederom een appartement op een ‘heuvel’; alleen te bereiken via een hele steile weg. Maar hopen dat als je naar boven of naar beneden gaat, je geen tegenligger tegenkomt want daar is de weg niet breed genoeg voor. Dat betekent dat we de auto dan ook zoveel mogelijk bij het appartement laten staan :-). Goed voor de conditie.

Vanmiddag zijn we Parga in geweest. Gezwommen in de zee, gestruind door de straatjes (het is hier nergens vlak) en voetbal gekeken in een cafeetje (premier league). Nu heerlijk relaxen op ons terras.

Oh ja, bij het appartement hoort ook een huiskat blijkbaar. De kat wil niet geaaid worden, maakte in eerste instantie ook niet een hele aardige indruk maar blijft wel steeds rondom het terras hangen/liggen. Volgens mij moeten we even wennen elkaar.

Nog een paar fijne dagen en goede vlucht