Start van de vakantie Griekenland 2022

Nederland, Houten

Iets voor 03.00 uur aangekomen op Düsseldorf Airport. Om klokslag 01.00 uur weggereden uit Houten. Voordeel van ‘s nachts reizen is dat het lekker rustig is op de weg. Wel even gecheckt of we op onze route geen brandende hooibalen of iets dergelijks zouden tegenkomen maar onze route was file- en obstakelvrij.

We hadden gehoopt dat er op Düsseldorf Airport minder (lange) rijen zouden zijn. En zeker midden in de nacht… Het tegendeel is waar. We zijn maar direct om 03.00 uur aangeschoven in de rij, want de rij is gigantisch. Onze vlucht gaat om 06.20 u. De mensen voor ons in de rij vliegen om 05.50. Hen is ‘gegarandeerd’ dat ze de vlucht gaan halen. Dan moet het ons ook lukken.

Nu is het 03.45. Een stuk verder op is een luid gejuich opgestegen. Van een andere vliegmaatschappij zijn de in-checkbalies open gegaan. Benieuwd of onze ook snel openen. Sfeer is gelukkig goed. In ieder geval hebben we nu veel tijd om de eerste blog te schrijven.

06.06 u; update: we zitten in het vliegtuig :-)

Update: 21.30 uur
We zitten te genieten op het terras van onze accomodatie: die is super! We starten deze rondreis op Lefkas. We logeren komende vier nachten in een apartement op een heuvel met uitzicht op de zee. Prachtige omgeving! Zie de nieuwe foto’s.
De vlucht naar Preveza is prima verlopen. Nadat we onze koffers hadden, stond onze huurauto gereed. Dat was even spannend want we hebben hem via een lokale verhuurder geregeld. Daarna hebben we circa een uur gereisd om bij de accommodatie te komen. Onderweg geluncht (was tevens ons ontbijt). Helaas was de accomodatie om 13.00 bij aankomst nog niet beschikbaar. Even schrikken omdat niemand wist van onze komst. Maar gelukkig helemaal goedgekomen. Ontzettend vriendelijke eigenaren. We konden al van het zwembad gebruikmaken terwijl ons appartement werd schoongemaakt. Deze plek, Villa Milia in Agios Nikitas, is een aanrader om de vakantie mee te starten. Komende vier dagen gaan we rustig aan doen, acclimatiseren en Lefkada verkennen. We beginnen met eerst even bijslapen vannacht want we hebben wel wat uurtjes in te halen.

Gelukkig in het vliegtuig!

Dorien 2022-07-28 11:35:08

Ziet er allemaal goed uit. Veel plezier.