Intensief dagje

Griekenland, Κόνιτσα

Vandaag hebben we (een stukje van) de Vikoskloof bezocht/ gezien. Volgens het Guinness Book of Records is dit de diepste kloof ter wereld.
We zijn naar het dorpje Monodendri gegaan (een uur rijden van Konista). Vanuit hier zijn diverse wandelingen te maken. De afdaling naar de kloof is 45 minuten (best stijl omlaag) en vervolgens kun je 6 uur wandelen door de kloof naar Vikos. Van daaruit kun je een taxi pakken terug naar Monodendri. Dit vonden wij iets té. Wij kozen voor een eenvoudige tocht naar het Agia Pareskevi klooster van waaruit je een prachtig uitzicht hebt op de kloof.

Op https://www.wandelvrouw.nl/de-vikos-kloof-in-zagoria/ hebben we gelezen dat je na het klooster nog door kunt lopen over een smalle richel langs de rotsen (op eigen risico). Bij het klooster zien we allemaal bordjes dat verder gaan op eigen risico is, maar waar het pad loopt is onduidelijk. Uiteindelijk hebben we een soort doorgang gevonden en moesten we eerst over een platgetreden hek klimmen. Als we niet hadden gelezen over dit pad, hadden we het niet gevonden.
Uiteindelijk hebben we een klein stukje gelopen over dit ‘gevaarlijke’ pad. En nog heel veel foto’s genomen.

In de middag hebben we de kinderen in het hotel achtergelaten en zijn Frank en ik nog naar de oude brug van Konitsa gelopen. Deze regio staat bekend om de vele oude bruggen.
Het was een mooie route maar behoorlijk inspannend. Griekenland is niet bepaald vlak.

Momenteel genieten we van de poolparty bij ons hotel met 80’s en 90’s disco. Lekkere foute muziek maar niettemin heel gezellig.