Dag 2 in Negombo

Sri Lanka, Negombo

Verslag geschreven door Jochem:

Vandaag gingen we naar de vismarkt. Het was leuk om te zien maar niet zo leuk om te ruiken. Overal op het strand lagen de vissen uitgelegd om te drogen. Er lagen verschillende maten vissen. Op het strand lagen wel meer dan 100.000 kleine visjes. Als je zelf een keer in Sri Lanka bent dan is dit zeker een leuke plek om langs te gaan; ik zou er alleen niet te lang blijven anders word je misselijk van de geur.

Nadat we naar de vismarkt waren geweest, gingen we naar het centrum. We gingen ergens in een lokaal restaurantje wat eten. Iedereen zat met z'n handen te eten maar wij hadden toch om bestek gevraagd. Het eten werd op platsic zakjes gelegd met daaronder het bord. Zo kun je daarna makkelijk het plastic zakje weggooien en blijft het bord schoon. Het eten was erg lekker en niet duur.

Daarna zijn we op zoek gegaan naar een geldautomaat. De accomodatie moeten we in cash afrekenen. Morgen gaan we naar een wildpark waar ook geen pinautomaten zijn. Helaas konden we in de paar ATM's die we vonden onze kaarten niet gebruiken, ook niet de creditcard, terwijl dit wel vermeld stond op de deur. Na wat rondvragen, gelukkig een ATM gevonden. Voor de zekerheid maar wat extra geld afgehaald.

Leuk Jochem, dat je ook een verslag schrijft. Deze plek dus bezoeken met een knijper op je neus! Altijd spannend of er geld uit een ATM komt!