Day 17 Hiking from Dunajom to Muzla (21,9km)

Slowakije, Mužla

We beginnen de dag met een bad in de Donau, het is heerlijk fris. Sjun voorop, Ik wat voorzichtiger erachteraan, want ja die stroming is toch wat anders dan de stroming die we gewend zijn in zee. Ik ga dus niet verder dan de deien, maar wel geheel onder voor een paar minuten.....
Vervolgens ontbijt waar we lang op moeten w8en, een heer bord met spiegeleieren, zo kunnen we er de hele dag tegen.
De route naar Esztergom is uitgesplitst in 2 dagen
Max heeft gisteravond uitgelegd dat er mogelijk wat obstakels te verwachten zijn met een stukje moerassig gebied en met aansluiting busvervoer.
Wij besluiten het zekere voor onzekere en gaan met de pont naar de overkant, de Hongaarse kant vd Donau lopen. Na ongeveer 10km, bij Sütto nemen we dan wel de trein naar esztergom.
We moeten stevig doorlopen deels langs de weg om op tijd te zijn voor de trein.
Op het uitgestorven station aangekomen blijkt er geen trein te rijden, er komt wel een bus, precies om 13.30uur.

Mijn schoen is kapot, we gaan op zoek naar een cipesz, een schoenmaker, we komen uit bij een klus winkel voor lijm en ducktape.

We sluiten de dag met een culinaire maaltijd i de catacomben bij de basiliek

Hoi Annette ik zit weer met bewondering je verslagen te lezen met de foto's. Stoer dat zwemmen in het water! En natuurlijk dat verdiende glas wijn savond.. Ik heb me aangemeld voor een 5d yoga retraite in Zeeland in het pinksterweekend spannend. Fijn om even in een andere omgeving te zijn. Woensdag heeft Mariette getrakteerd voor haar 75ste verjaardag. Het is haar niet aan te zien. Zullen wij haar een visje trakteren als je terugbent en gezellig bijpraten? Zou leuk zijn! Fijne dag vandaag grts Carla