Naar de top, de tombe van Emirdede

Turkije, EMirdede

Het wordt vandaag een uitdaging naar de top Emirdede 2025m.
We starten in Karacelar met een groep van 5 dappere klimmers. De rest vd groep neemt een dag vrij, gaat naar de markt in Emirdag.
Het regent en het pad begint met modder, dat maakt het lopen zwaar..
We pauzeren en schuilen in een berghut eten nootjes en stroopwafels, hmmmm.

De klim gaat verder, het blijft nat.
Er is geen weg terug, we moeten verder, het klimmen gaat geleidelijk en gestaag, stilstaan is geen optie, dan koelen we af, teruggaan is ook geen optie....
We passeren de boomgrens (2025), het groen maakt plaats voor een stenen pad, dus minder glad.
Nog een paar bochten dan bereiken we de tombe, hier schuilen we 20min.

De terugtocht is afdalen en volhouden tot het pad weer enigzins bereikbaar wordt voor auto's, na 5km zien we in de verte de witte karavaan auto......
We zijn gered en kunnen instappen, eindelijk. We worden voorzien van water en ayran.
Aangekomen bij het hotel worden we als helden vd dag met applaus ontvangen door de thuisblijf groep, wat hartelijk!

Voldaan, maar zo moe dat ik niet meer in staat ben om te eten...