27 mei Emirdag

Turkije, Emirdağ

We rijden naar het eindpunt van gisteren, we begroeten de aardige oudere dame waar we gisteren mochten schuilen en starten de wandeldag.
De zon schijnt en alles ziet er heel anders en vrolijker uit.
Eerste stuk vlak, daarna wordt het klimmen en markeren, Iris en Sedat lopen met bussen verf. We bereiken de hoogvlakte en genieten vd schitterende uitzichten.
Dan wordt de daling ingezet, dat is een hele uitdaging. Mehmet gaat voorop om te verkennen .....
Het is zoeken naar een veilig pad.
De groep splitst zich, ik volg Fred en Sjun, op handen en voeten en op mijn kont nemen we de pittige stukken en komen uit op geiten paadjes die makkelijker zijn om af te dalen.
We dalen af in het dorpje waar Leni ons opwacht. We drinken, aangeboden door Ata, een aardige en welbespraakte bewoner. Even later, om 16.00 uur gaat het onweren en regenen, precies volgens de verwachting
We worden door Ata naar huis gereden.
S avonds eten we pide op het door Ata aanbevolen adres....niets teveel gezegd.
Na afloop nemen een heerlijk ijstoetje bij de banketbakker.

Het was alweer een mooie dag.

Ik hoor op de radio dat de stembureaus in Turkije weer open zijn. Leuke reisverslagen Annette met ontberingen zoals kou en regen! Knap Hoeveel lopen jullie per dag? Grts Carla.

Carla 2023-05-28 08:02:22

Hi Carla, Stembureaus zijn idd open, In elk dorp waar we lopen zien we bedrijvigheid rondom het stemmen, in cafés zitten de mannen aan de thee. We worden door hen begroet alsof ze nog nooit wandelaars hebben gezien. Het is heerlijk om te lopen in dit landschap... Soms afzien met die pittige klimmen en regenbuien.....

annette.aan.de.wandel 2023-05-28 13:36:49

We lopen zo'n 20km per dag soms meer, soms minder. Het streven is om 9.00 uur te vertrekken en rond 16.00 te stoppen