ETAPPE 6. Barranco do Velho – Salir

Portugal, Salir

ETAPPE 6. Van Barranco do Velho – Salir

Het ontbijt bij A Tia Bia is uitgebreid, met medronho jam, heerlijk.
We kunnen lunchpakket meenemen.
We gaan op weg naar Salir, het is een lieflijke etappe die in het begin een mooi uitzicht geeft over het landschap met medronho struiken, in de verte is de zee zichtbaar. Het geheel doet me denken aan een duinwandeling. Onderweg zien we ook een oude windmolen.
Dan volgt een lange afdaling, zeer verraderlijk.

We worden in Salir gastvrij ontvangen door Helena Amaro, een Portugese uitbundig frans sprekende dame. Ze plukt voor ons sinaasappels uit haar boom. Ze biedt aan om onze kleren te wassen in de machine.
Verder bood ze ook nog een biertje en tappas aan, daar hebben we dankbaar van genoten.
Het avondeten doen we om de hoek, dat is geen succes, punkachtig meisje die serveert en niet aardig is, ze krijgt geen fooi van ons.
Voor het eerst treffen we NL wandelaars, Harriet en Wouter, zij zijn op stap met SNP.