Citytour Aksehir / rustdag

Turkije, Akşehir

Uitgebreid ontbijt met omelet en warme goudgele patat, heerlijk.
Stadswandeling beginnnend bij graf van sjah Mahmud Hayrani., een sufi geleerde en leraar van Nasreddin Hodja.
We lopen verder, komen op een braak liggend stuk waar een vrachtwagen is vast gelopen. Het is een heel spektakel, samen met Fred kijk ik hoe wanhopig de chauffeur is.
Hilarisch om te zien.
We bezoeken bibliotheek en historisch museum, drinken gezamenlijk koffie.
De middag is vrij.
Eindelijk wat tijd om te lezen en een boodschap, bij de Migros koop ik een biertje voor morgen na de wandeling.
In de avond wandelen we door het Hodja Park, mooie beelden met sfeervolle verlichting.
Al met al op deze rustdag nog heel wat km gelopen: 13000 stappen

Hoi Annette dat moet heerlijk geweest zijn die rustdag gisteren. Ik heb veel bewondering voor jullie met de uitdagingen die jullie tegenkomen! 3 weken alweer en nog steeds ging strong! Wandelse maar weer vandaag! Lieve groet, Carla

Carla 2023-06-07 06:38:05

Hoi Carla, We gaan verder door een landschap dat steeds verandert. Vandaag voor het eerst een blauwe lucht, de poncho's hebben we thuis gelaten. De wandelpaden zijn soms nog onbegaanbaar door de plassen en modder Elke dag is een nieuw avontuur, Konya komt dichterbij en ik ben aan het aftellen