Dag 9 Aksehir - route test

Turkije, Akşehir

Vandaag opweg naar Aksehir de stad vd Sufi meester vd lach Nasredin Hodja.
Het is een mooie, maar ook pittige tocht door de bergen.

vandaag testen we een nieuwe bergweg, het is behoorlijk klimmen en zoeken naar de veiligste afdaling.
Het is warm en stoffig, we zien er uit als landlopers.
Het is een avontuur, we genieten van de vergezichten en het uitzicht over het Aksehir meer, dat bijna droog ligt.
Dit meer was vroeger een geliefd vogelreservaat voor de flamingo, helaas zijn die verdwenen.
Dit gebied is door de aanhoudende droogte echt aan het verwoestijnen......

Geen flamingo gezien dus, maar wel een schildpad, zat zomaar midden op het pad in het zonnetje.

Na een lange afdaling lopen we Derecine binnen, de zon staatal laag en zal weldra onder gaan.
we hebben honger en dorst, ooooh wat zou een koud biertje lekker zijn.......
Geen bier hier, wel karnemelk, wat smaakt die lekker
We bestellen pizza, heerlijk!
Daarna is het wachten op de taxi, we nemen nog wat thee met chocolade, die smelt zo lekker op de tong.

De taxi brengt ons naar het nieuwe onderkomen: Hassan Muallim Kanukevi
Zeer stijlvol en knus, we zullen hier 3 of 4 nachten blijven.

Mooie foto van jou Annette! In uitbundig gezelschap. Leuk om die ontmoetingen met de lokale bevolking te zien.