Dag 7. Land van Maas en Waal

Nederland, Nijmegen

Vandaag ons 7e dag van ons WoW avontuur door het land van Maas en Waal.
We struinen over klompenpaden, dijkjes en weilanden, modderpoelen.
We hebben gezelschap van paarden, grote grazers, konijnen, reigers en mede pelgrims.

Het is vandaag de finale, de weg voert ons langs Weurt, de brug De Oversteek, de Waalkade met het labyrint van Klaus van Lochem. Het is een oud symbool voor de oerkracht van het universum en voor de weg naar binnen die nooit ten einde komt.

Hoi Annette, wat leuk om te lezen. Wij hebben het boekje al jaren omdat we ieder jaar in Groesbeek op de 7 heuvelenweg kamperen hebben we heel wat stukjes gelopen. Ook de konditorei in Kranenburg is ons goed bekend. Eigenlijk zijn we overal wel geweest, door de hatertse vennen kom je met de vierdaagse. En de oversteek hebben we met militairen gelopen tijdens zonsondergang als alle lantaarns om de beurt aangaan ter nagedachtenis van de gesneuvelde soldaten.

Wil van Leeuwen 2021-03-28 19:12:49

Dag Wil , Leuk om jouw reactie te lezen. Ben net thuis en geniet nog even na van de pelgrimage samen met Jeannette. Een mooi begin om de lente te vieren en te genieten van de natuur Voor mij ook een goede start van de goede week.

annette.aan.de.wandel 2021-03-28 23:47:57

De Walk of wisdom is een echte aanrader,Wil!