Dag 4. Mook - Grave

Nederland, Grave

Vertrek om 8.00 uur vanuit ons tuinhuisje aan de Hendrik Nassaulaan 3 in Mook.
Ons doel voor vandaag is Grave, dat wordt een lange etappe, we schatten zo,n 30 km.
Om te beginnen en om op de route te komen snijden we een stukje af, dat is de eerste winst!
We passeren de Mookerheide, de Heumen schans, het Zweefvliegveld en Malden.
We krijgen zin in koffie, we vragen bij het zweefvliegen, maar nee, geen koffie.
Dan maar geprobeerd bij een tuincentrum: " dag tuinman, we komen op de koffie", zeg ik, de tuinman schiet in de lach en zegt: "nee mevrouwtje, dat hebben we niet".
De route gaat verder door een stuk industrieterrein, het is een eindeloos stuk, het is afzien.

Dan komen we bij een vrijstaand huis met naast de gevel 3 keukenstoelen, we nodigen onszelf uit om dan maar hier even uit te rusten.
Even later komt de vrouw des huizes terug van haar wandeling en vraagt "hebben jullie al koffie gedronken?
Als een geschenk uit de hemel, precies nu we zo moe zijn, komt deze engel ons koffie met lekkere koekjes serveren. Ze is zelf ook een wandelaar en legt ons uit wat trage tochten zijn.

Met vernieuwde energie gaan we weer verder langs de Hatertse vennen, schitterend mooi.

Het begint wat te spetteren, we besluiten bij de halte st Walrick op de bus te stappen richting Grave, in een mum van tijd zijn we in Grave, een vestingstadje. Dat is de tweede winst.
Vanaf het centrum van Grave is het nog een half uur lopen tot het EMmausklooster.
Een mooie rustige en inspirerende plek om ons te bezinnen op onszelf en het vervolg van de route, maar eerst maar eens eten en overnachten..........

Leuk om je tocht zo bij te houden, zeker in combinatie met de foot/s

Fred 2021-03-25 22:10:56

Zoals iedere dag geniet ik van jullie wandeling