Naar Sultandaĝi

Turkije, Sultandağı

Ons reisdoel Konya komt steeds dichterbij we zijn inmiddels aan de derde wandelweek week begonnen.
Het weer blijft onbestendig, dwz elke dag regen, meestal in de middag.
Dat betekent elke dag poncho aan en poncho uit. Dat betekent ook veel modderige paden, soms onbegaanbare stukken.
rivierdoorsteken is soms een hele toer, schoenen uit en dan blootsvoets oversteken.
Het blijft een avontuur, elke dag weer een uitdaging.

Het wandelen wordt afgewisseld met bezoek aan theehuizen waar de oude mannen thee drinken en rummikuppen.
Of bezoek aan de burgemeester (muhtar) voor een stempel.
Of bezoek aan een tombe vd plaatselijke heilige.
Vandaag bezochten we de Ecem Sultan Tomb, een bijzondere plek met moerbei oom, een plek om even tijd te nemen voor persoonlijke bezinning of gebed.

Vanavond voor de 2e avond gegeten bij Hanzade, de plaatselijke eettent. Dit keer bij kaarslicht....... vanwege stroomstoring.

We logeren in hotel Yasser, met eigenaar Tunahan, wat een aardige en enthousiaste Turk!