Dag 3 - Karacalar - Emirdede - 22,5 km

Turkije, Emirdağ

Een onvergetelijke dag met mooie vergezichten, we lopen in goed gezelschap, ook Mohamed en Fouzia lopen mee.
Een bergachtig gebied met prachtige rotsformaties.
We starten bij een stuwdam en lopen door een vogelrijk en stil gebied naar het dorp Kemerkaya.
Er wonen hier enkele boeren die er met hun ezel rond rijden.

In de Verte zien we wilde paarden tegen een bergalm, met verrekijker van Rini goed te bekijken.
Als het lunchtijd is, spreiden we een kleedje en ieder legt zijn etenswaar hierop, het is net een gekleurd schilderij.

Na de lunch volgt de volgende klim, slingerend over de dorre met distels bedekte alm.
We bereiken een onverhard pad, waarop Sedat en ik even een horizontale pauze nemen.
De rest, de echte klimbikkels nemen nog een allerhoogste top tot 2083m.

Daarna volgt een lange afdaling over het halfverharde pad, een behoorlijk eind lopen in hoog tempo.

Het is al laat, na 18uur als we aankomen in Balcam waar een taxi ons oppikt.
We sluiten de dag met rijst, boontjes in pittige saus en romige yoghurt, verrassend lekker!

We krijgen een heerlijk Turkse maaltijd: bonen in tomatensaus, rijst en yoghurt.

Dat is een pittige start. Wat een uitgestrekt landschap, prachtig! Doet me een beetje denken aan de Via Algarviana.

Jeannette 2021-10-03 21:23:53

Hallo Annette, je bent weer aan een nieuw avontuur begonnen. Leuk om je weer te volgen. En inderdaad het ziet er prachtig uit