Dag 5. Grave - Hernen

Nederland, Hernen

We hebben besloten om 3 dagen te blijven op deze mooi plek, het oudste klooster van de Kapucijners, een orde geïnspireerd door het gedachtegoed van Franciscus.
Fransiscus zag alle mensen en dieren als 'broeders en zusters'.

Het hedendaagse klooster wordt in stand gehouden door vrijwilligers en door Avant Spirit, een centrum voor stilte, bewustwording en ontwikkeling.
Wij zijn te gast als pelgrims en hebben ieder een 1 persoons kamer in het gastenverblijf. Wij zijn niet de enige gasten, er zijn meerdere wandelaars en rustzoekers die hier verblijven.

Na het ontbijt vertrekken we lopend, door de velden en gaan de dijk op.
Op de dijk zien we een bouwval op een groot stuk grond te koop staan,
He dit lijkt me wel iets om op te knappen tot een B&B, aldus Sjun.......

We passeren Velp, Overlangl, vestingstadjes Ravenstein en Niftrik, Wijchen, Leur en eindigen deze etappe bij de kerk in Hernen.
We worden opgehaald door de ophaalservice vh klooster, Jolie een gepensioneerde vrachtwagenchauffeur.
Morgen brengt hij ons weer weg naar het punt waar we vandaag afsluiten.

Wat een heerlijk avontuur. En goed geregeld daar. Een fijn weekend in stilte