Dag 6. Beuningen.

Nederland, Beuningen Gld

Het is vandaag een regendag met harde wind.
Op de afgesproken tijd, om 9.00 uur staat onze privé chauffeur Jolle al klaar bij de oprijlaan van het klooster om ons te brengen naar de start vande etappe van vandaag, de plek waar we gister geëindigd zijn, in Hernen bij de kerk van H. JUDOCUS.

Eerst een kaarsje opgestoken in de kerk, een kort stiltemomentje, even ieder met haar eigen gedachte en intenties voor de dag en de tocht die we vandaag hebben te gaan
Dan de regenkleding, poncho's aan, vandaag voor het eerst.

We starten met een rondje om het kasteel, en stappen door Bergharen en bezoeken de Kapelberg met Kruisweg en mooie kapel, opnieuw steken we kaarsjes aan.
We passeren een B@B adres De Donk, hier worden we uitgenodigd voor de koffie, in het tuinhuisje dat hoog ligt tegen een helling. Een mooie plek om te schuilen, het begint hard te regenen.
We stappen flink door over de dijk met de wind in de rug, passeren Afferden en Deest.

Bij cafe tabaksplant bestellen we een patatje met, dat smaakt heeeerlijk.
We lopen door de uiterwaarden en nemen het klompenpad, dat word struinen langs de stranden van Waal en het platgelopn gras en overstapjes bij het prikkeldraad.
Zo struinen we door tot aan Beuningen.
We worden moe, en besluiten onze privé chauffeur te bellen. Tot onze verbazing is hij in de buurt en kijkt naar ons uit. Wat een verrassing en wat een service, om zo in te kunnen stappen.

Het was een mooie tocht door het waterland van Maas en Waal.

Weer een prachtige tocht. Alleen jammer dat het weer niet zo lekker was.