Dag1. Nijmegen - Ubbergen 14.7 km

Nederland, Ubbergen

Voor een week worden Sjun en ik pelgrims.
We gaan op pelgrimstocht: de Walk of Wisdom, een ontdekkingsreis, een avontuur met onszelf en met elkaar. Zoals word gezegd: een reis naar binnen, op het pad van je eigen wijsheid.
We zijn 7 dagen onderweg en lopen 16 tot 24 km per dag.
We lopen met rugzak, dus alles wat we thuis hebben gelaten is mooi meegenomen.

Fréd brengt ons naar CS.
Daar nemen we de IC van 9.25 uur via Utrecht naar Nijmegen.
Daar aangekomen, melden we ons bij de Stevenskerk en worden we ingeschreven in het pelgrimsregister.

We nemen wat selfies bij het wisdom symbool en starten met de route.
Via het Valkhofpark, langs de Waalkade en de Waalbrug, waar een schip ligt van Opoe Sientje, hier drinken we koffie en krijgen een rondleiding in de kajuit met mooie slaapplaatsen..
Vervolgens langs de Waalstranden en de Groenlanden, de Ooypolder. Bij cafe Oortjeshekken halen we ons eerste vogelringetje voor aan de veter.
We komen langs de bisonbaai, waar veel wordt gezwommen in de zomer. Het middengedeelte is voor naturisten, we besluiten toch maar door te lopen en het zwemmen uit te stellen tot later.......

We trekken verder door de Elyzeese Velden en zien een ooievaars paar landen op hun nest.
Verderop een veld vol met vogels, heeeeel veel, het blijken ganzen te zijn.

We naderen Ubbergen en zien ons overnachtingadres, Refteral liggen in de verte.
Eerst moet er nog gewerkt worden, oversteken met de pont, die handmatig bediend moet worden, het is een heuse work out.

Uiteindelijk arriveren we bij de Refter, een voormalig nonnen internaat.
We worden gastvrij ontvangen door Paul en Karin.

Super leuk, en leuk beschreven