Dag 5 - Kemerkaya - Bolvadin 19km

Turkije, Bolvadin

Na een heerlijk ontbijt in ons authentiek Turks hotel stappen we in de taxi, die ons brengt naar de plek waar we gisteren zijn geeindigd: Kemerkaya.
Eerst een groepsfoto die de taxichauffeur voor ons maakt.

We zetten de tocht verder doorde nomaden vallei. Dit gebied heeft een sterk karakter van oude culturen met landelijke arbeid.
Loslopend vee zoals ezels, koeien, kippen, ganzen is heel gewoon.

Honden lopen overal te zwerven, ze zien er mager uit.
De verhalen over agressieve honden doen de ronde, we hoeven niet bang te zijn want Mehmet is eenheuse hondenfluisteraar en weet elke hond met tact te benaderen en te kalmeren. Ik voel me veilig en rustig.

Na 2 uur stappen komen we bij de boerderij van vrienden van Sedat en worden we uitgenodigd voor de thee.
De hond laat zich begroten door Mehmet, als de hond rustig is en het terrein veilig, kunnen we binnen komen.
Een kleed word gespreid op de grond en heerlijke hapjes met Turks brood geserveerd.
Wat gastvrij!

Na afscheid worden we uitgezwaaid, ook opa en oma komen heel bescheiden tevoorschijn en zwaaien mee.

We lopen verder, acheromkijkend blikken we terug op de rotsformaties die we gisteren beklommen, wat indrukwekkend!

Verderop komt een man in 3 delig pak en glimmende schoenen ons tegemoet, Muhtar de dorps ambtenaar, of burgemeester
Ook bijhem worden we uitgenodigd met thee en hapjes.

Na afloop wordenwe uitgezwaaid door de burgemeester en zijn familie.

Het is vandaag echt een dag van overvloed aan lekkere hapjes

Leuk Annette, al die lieve, bijzondere mensen en zo gastvrij. Gaaf om te lezen.

Loes Hoogenboom 2021-10-06 23:06:44

Leuk Loes, dat je de reis volgt

annette.aan.de.wandel 2021-10-07 21:27:36

Hallo Annette Lang niets van mij gehoord maar ik ben een week wat ziek geweest. Wat een leuke reis maak je maar volgens mij is het moeilijk om al die lekkere hapjes er weer af te lopen! Vorig weekend begon voor ons goed met een high tea van oud TNO. Daarna het jubileum van de club, erg leuk, heel goed georganiseerd en voor ons succesvol, we werden eerste. Daarna kwam de ellende. Buikgriep in hevige mate, overgeven en de eerste dag zat ik meer op de WC dan dat ik in bed lag . Daags daarna begon André maar gelukkig in mindere mate. Dat werd dus geen bridge de hele week maar gelukkig zijn we nu weer fit. Kan nu ook wel van die Turkse hapjes gebruiken, er was bij allebei anderhalve kilo af. Vanavond weer geen bridge want André heeft VVE vergadering, volgende week maar weer en dan ben jij er gelukkig ook weer. Groetjes en wandel maar lekker die laatste dagen.