Day 6 Hiking From Leitha tp Petronell Carnuntum (18,2 km)

Oostenrijk, Petronell-Carnuntum

Het verwondert mij elke dag weer dat het landschap zo vlak is in deze streek van Oostenrijk, Burgenland.
Het loopt lekker makkelijk, alleen de temp is laag, het is fris met harde N wind, er is nergens onderweg koffie, het is doorlopen, anders koel je af.

In plaatsje Rohrrau bezoeken we geboortehuis van Joseph en Michael Haydn,
Interessante muzikale familie met vader Mattias en 15 kids.
In het Haydn museum vermaken we ons een poosje terwijl het regent.

We komen aan in de plaats Petronella carnafum, een Romeinse nederzetting.
Het biertje, een Budweisser is de beloning van deze dag. Wat smaakt ie lekkkkkker!!
Om 21.30uur is het tijd om de oogjes te sluiten..

Vandaag kreeg ik een mooie kaart van Hundertwasser, dank je wel. Mooie routes weer die jullie lopen, ik heb de kaart van Hongarije er maar eens bijgepakt, nu kan ik je goed volgen. En voorlopig hebben jullie wijn genoeg om jullie dag gezellig af te sluiten. Veel plezier nog met wandelen en genieten, liefs, Mariette