Dag1. AAT Etappe 28. Tribil Superiore - Cividale

Italië, Cividale del Friuli

Etappe 28 Tribil di Sopra naar Cividale 21 km. Stijging 616m, dalen 1121m
Het word vandaag een lange etappe.
Na het ontbijt stappen we in taxibus en starten met de wandeling, het gaat bergop en bergaf door kastanjebomen en over groene wieden. Na een fikse klim bereiken we het middeleeuwse Castelmonte, van waar we een schitterend uitzicht hebben. Daarna gaat het behoorlijk
dalen 1121mr naar Cividale, leuk Italiaanse plaats.
Overnachting in hotel Pomo Doro, de gouden appel.

Wat een pech, die treinstaking. Gelukkig nog zoiets als Transavia. Hier heerlijk weer momenteel! Werd wel tijd, wat een prut zomer. Wij waren al op donderdagavond uit Oostenrijk vertrokken, want het weer zou heel slecht worden. Dat hebben we geweten! De terugreis was vreselijk, we vertrokken om 16 uur, en binnen 10 minuten begon het al te regenen en het is tot Keulen niet meer opgehouden. Bij Nürnberg kregen op Google de mededeling dat het daar gestremd was en werden we over een Bweg geleid tot kort voor Wurzburg en het kwam werkelijk met bakken uit de lucht. Totaal geen zicht, maar Yvo maakt dat allemaal niets uit. Hij heeft de hele weg gereden en vooral het laatste stuk toen het droog was zette hij er de vaart in! Hij wou de verloren tijd inhalen, wel met 250 km per uur! Waren we toch nog om 2 uur thuis!maar gelukkig was dar slechte weer al voorbij voordat jij daar was. Gelukkig! Wandel maar lekker en veel plezier.groetjes ook van André .