Wandeldag 14 _ Rizapasa

Turkije, Rızapaşa

Het einde van onze wandeldagen komt in zicht..
Vandaag was een gemiddelde route, zowel qua lengte, 15km. Alsook qua weer, het was zonnig met een stevige wind zodat het niet te heet werd.
We starten vanaf Ayyildiz otel, lopen langs de hamman, we maken het plan om met de vrouwen vanmiddag na de wandeling te gaan baden.

Onderweg worden we uitgenodigd om thee te drinken
In klein dorpje, het theezetten is een heel ritueel: water koken op houtvuurtje. 6 schepjes zwarte thee in de theepot, het smaakt wat bitter, dus god verdunnen wil het een beetje smakelijk zijn. Volgens Sedat is het niet netjes on na 1 kopje thee, weer weg te gaan, we nemen er nog een.

De route eindige op de provinciale weg, waar Friki al snel kwam aanrijden, we konden weer instappen en terug naar Ayyildiz otel. De middag zouden we besteden in de Hamman, maar daar aangekomen bleek het mannen dag te zijn, alweer!! Wat een pech.
Dan maar een rondje gegeven in de pub, lekker koud biertje voor Sjun, Loes, Noelle, Gülay een cla.

Morgen, zondag is onze laatste wandeldag richting Eskesehir,