Wandeldag 8 - Bereket

Turkije, Bereket

Het is zondag 15 mei, op het nieuws word ik herinnerd aan de heiligverklaring van Titus Brandsma door de Paus op het St Pieterplein. Een belangrijke dag dus in de RK kerk. Niet onbelangrijk om ook even bij stil te staan bij RK kerk. Hier in Turkije is de Islam immers dominant, wat een rijkdom aan moskeeën!
Vandaag nemen we, na 4 nachten, afscheid van Ilica Anatolia Pension, van Suze en Yunus. Het was een heerlijke plek.
Een dolmus brengt ons terug naar de route, naar Iznik.
De groep strijkt eerst neer voor de koffie, helaas serveren ze alleen Turkse koffie, dat is niks voor mij. Dan maar eerst op de foto in een Turkse koets voor 1TL.
Na 4km lopen worden we gastvrij onthaald bij een olijfolie proeverij "Iznik Zeytin Evi", een complete maaltijd. Voldaan verkwikt en behoorlijk aangedikt vervolgen we de route.
We komen op een punt dat de track ophoudt, Sedat gaat doorsteken, pionieren door de jungle. Ik volg eerst, maar ziedathet te gevaarlijk is en ga terug samen met Hugo en Herleen en Linda, Sjun.
Survivallen met Sedat is spannend, maar dit is echt onverantwoord.
We gaanterug en komen uiteindelijk aan in het dorp A..... met theehuis waar Fikri en Lenie ons opwachten.
Na een heerlijk ijsje stappen we in de auto naar ons landelijke onderkomen in Bereket.
Hier geen sterren hotel, geen warme douche, geen biertje, het is ff slikken. Wel lieve gastheer, die een douche heeft geknutseld van een tuinslang.
Lekker koud geducht en daarna de warme slaapzak in en vroeg slapen......