Dag3 AAT Etappe 30. Breg bei Golo Brdo - Smartno

Slovenië, Šmartno

Naar Slovenië, Smartno 17.4 km
We stijgen 699m en dalen 623m.
Vandaag een zware etappe, om 8.30 vertrokken.
Al klimmende het eerste stuk met laag staande zon, door de idyllische wijngaarden van het gebied Brda.
We lopen zonder pauze 4 uur achtereen en vallen uitgeput neer op het eerstvolgende terras. Wel drinken maar geen eten verkrijgbaar, dan maar chips genomen. Heerlijk zout! Na zoveel zweten was dat zout zeer welkom.
Hier stappen we met een groepje van 4 in de taxi vh het hotel Sanmartino. De rest loopt door en komt ook snel bij ons.
Eerst lekker douchen en de vermoeidheid afspoelen.
Daarna nog even het dorpje in, een lekkere cappuccino.
Het kerkje is een verrassing. We krijgen uitleg over de bijbelse voorstellingen van een Oostenrijkse pastoor.
Heerlijk gegeten met een mooie zonsondergang op het terras van het hotel.

Wat leuk weer jouw verslag te lezen. Mooie omgeving, mooie foto's, en je boft met het weer. Wandel ze, groetjes, Mariëtte