Dag 5 AAT Etappe 32. Cormons - Gradisca

Italië, Gradisca d'Isonzo

Vandaag de finale, etappe 32. Het is een vrij vlakke etappe door hetvruchtbare landschap vh dal d'Isonzo,de rivier die in Slovenië hebben leren kennen als de Soca. In de verrezen we de Jilische Alpen en de Dolomieten.
We passeren het natuurgebied Laghetti Rossi, bekend om de watervogels.
Naar Gradisca d'Isonzo hotel Frank.
, 19,5 km, stijgen127m, dalen148m.
Hoewel het een ontspannende laatste etappe is, is het toch afzien: pijn in de voeten neemt toe, verzuring inde 'schenen en kuiten, het valt zwaar.
Bergschoenen uit en sandalen aangedaan, dat maakt het de laatste km lopen een stuk lichter.

Het diner ter afsluiting is wederom culinair, overgoten met heerlijk wijn: rebolo.

Morgen vroeg opstaan, taxibus komt om 6 uur, brengt ons terug naar Udine.
Treinreis: Udine - Villach - rechtstreeks naar Manheim over Salzburg, Frankfurt, Duisburg, Arnhem, Utrecht, Cs om 22.30 uur.

Hoi Annerre Zo te zien heb je alleen maar prachtig weer gehad met blauwe luchten. En een vrolijk gezelschap. De bergen doen goed. Goeie reis naar huis