Wandeldag 12 - Kure

Turkije, Küre

Gisteren aangekomen in Bilecik in hotel Belekoma. Heerlijk geslapen in een 1 persoons kamer, wat een luxe eigen toilet en douche.
Wekker is de dagelijkse oproep tot gebed vd moskee, de azan, zo rond half 5.
Daarnaast begint ook mijn bio wekker zich te roeren en hoef ik voor de wc niet te wachten op de anderen.

Iedere ochtend ben ik bij het wakker worden verrast dat mijn lijf weer is hersteld van de vermoeidheid door inspanning vd voorgaande dag.
Het maakt me dankbaar.

Vandaag staat ons wederom een zware etappe te wachten.
Komoot geeft aan of een etappe zwaar is, gemiddeld, of licht
Vandaag dus zwaar met 22km en 450m klimmen en 540m dalen.

We vieren de verjaardag van Sedat, met taart bij het ontbijt.
We starten de wandeldag door Bilecik olv Hakan, de sufi ambassadeur in Bilecik.
Het laatse stuk gaat door steengroeven en afgravingen, erg stoffig door af- en aanrijdende vrachtwagens.
Sjun, Loes en Iris liften mee met een tractor. Wij lopen door en worden opgepikt door Fikri, hij brengt ons naar hotel in Sogut. Daar zijn we pas over zessen. Ze hebben me ingedeeld met 3 personen in 3 persoons kamer. Dat lijkt me niet erg handig met al die tassen van 3 meiden.
Uiteindelijk lukt het om de bruidsuite te krijgen, kost wel de hoofdprijs van 350TL....