100% regen 🌧️

Spanje, Pontevedra

Onze reisleidster belooft ons 100% regen vandaag dus of we daar maar even rekening mee willen houden en alles goed willen beschermen. Telefoon in plastic zak met zipsluiting bv, voor Marja waarschijnlijk net te laat, voor ons een dikke vette waarschuwing. Ik besluit mijn telefoon helemaal niet mee te nemen, 1x zo’n geintje vind ik meer dan genoeg.
De lucht ziet er dreigend uit en toch , als we starten is het droog. Zelfs een beetje warm. En zo blijft het voorlopig, af en toe een spatje maar er zijn ook witte wolken en stukjes blauwe lucht.
Onderweg komen we allerlei leuke tentjes tegen midden in het bos, waar je iets kunt drinken, fruit kopen of souvenirs, hoe leuk is dat! Uiteraard maken we daar ook wel eens gebruik van.
Lunchen doen we op driekwart van de route in een kapelletje. Niet zo groot, ook wel bijzonder om op zo’n plek te lunchen.
En dan begint het, ik bedoel het begint gestaag te regenen. En gezien de grijze deken weet ik ook dat het niet meer gaat stoppen. We zetten er flink de pas in voor die laatste anderhalf uur maar houden het natuurlijk niet droog. We glibberen door een stukje bos met een riviertje en eigenlijk is het jammer dat het regent. Voor het mooie/leuke van dit stuk is geen aandacht meer.
De douche is warm, de kamer groot en luxe en daarmee zitten we weer droog 😊

Jammer van de regen maar zo ze zien kan het de pret niet drukken.

Arie 2023-04-23 22:06:32

Wat jammer van al die nattigheid, maar evengoed weer vrolijke gezichten op de foto,s en leuke herinneringen gemaakt. Toppers!!! 💪💦😉