Verrassing

IJsland, Reykhólahreppur

Als we opstaan lijkt de wind wel een beetje te zijn gaan liggen.... Zal het dan toch? Het is duidelijk aangenamer dan gisteren. We vertrekken weer en gaan nogmaals proberen om die wandeling te maken en het was heerlijk. Niet moeilijk, gewoon een beetje vlak moerassig gebied waar warm water uit de grond komt. Het vormt een heel ondiepe plas met prachtige kleuren door de verschillende algensoorten die er groeien. En inderdaad, het is echt warm water. Even verderop zien we het stomen, op een bordje staat dat de temperatuur van dat water tussen de 80 en 100 graden is. Ik voel het en het verschil is duidelijk merkbaar, dit is heet. Ik bedenk me dat het enige wat in IJsland kennelijk warm is, het het water is dat uit de grond komt.
Verder is het een vogelgebied wat ook vlak aan zee ligt. Maar dat is meer iets voor het voorjaar, nu zijn er niet heel veel vogels, het zijn vooral heel veel wilde zwanen.
De volgende stop belooft veel, een hotel, camping, hotpot. En het is een wandelgebied. Het hotel is dicht, de camping is leeg maar we kunnen wel de wc gebruiken. En de wandeling die we doen is weer prachtig, door een mooie kloof tot aan de waterval. En natuurlijk als toetje toe een duik in die hotpot. Weer zo’n mooie, nu met een omkleedhok in typische Vikingstijl. Ze wisten wel wat lekker was!!!🛁🛁🛁
Wie zei er overigens dat er in IJsland geen bossen zijn 😃😃
En als klap op de vuurpijl maken we kennis met een ongekend IJslands fenomeen....... De zon schijnt 🌤🌤🌤🌞, het is heerlijk weer 😎. Zo beroerd als het gisteren was, zo lekker is het nu. Hier teken ik voor de komende dagen. 😊

NICE! Op de kliffen kan je zoeken naar papegaaiduikers, die zijn er vaak nog wel geloof ik. Maar ze vliegen wel snel O_0... Lekker een wijntje in een warm bad, ziet er goed uit!