Chisapani en Nagarkot

Nepal, Central Development Region

Even een kleine samenvatting van de afgelopen 2 dagen. De eerste dag van onze eerste trekking in de Kathmandu vallei. Gelukkig hadden we het advies van onze gids opgevolgd en een drager gehuurd want man,man , man wat heb ik afgezien..... En dat terwijl onze route ook is ingekort. Maar Nepali klimmen via trappen de berg op, nou ik zal je vertellen, niks voor mij 😎! Gelukkig wist hij ook nog een alternatief met een redelijk gewoon pad, veel beter 😊!
En dan aankomst in Chisapani, toch wel heftig, nog grotendeels in puin. Toch en hele mooie plek, absoluut waard om herbouwd te worden!
Leukste moment van deze dag was mijn interactie met een oude Nepalese vrouw,met elkaar praten ondanks dat je elkaar totaal niet verstaat!

Op de tweede dag van we van Chisapani naar Nagarkot. We hopen op een mooie zonsopkomst maar helaas, te nevelig..... Na een lekker ontbijt pakken we om half acht de kuierlatten op en vertrekken. Een prima pad,heel goed te doen. Onderweg zien we het landschap veranderen, er komt meer landbouw in terrasvorm, kenmerkend voor de regio. De dalen blijven wel nevelig maar nog steeds lopen we ontzettend te genieten van het wandelen en de omgeving. Nagarkot vormde in vroeger tijden een heel belangrijke pleisterplaats voor de vallei en nu is het vooral een buitenplaats voor de mensen uit Kathmandu. Een prachtige dag vandaag!!!!!
Leukste moment van de dag was het compliment voor Arie, hij heeft volgens de drager en de gidsen 'a one million dollar' smile😁!!
De foto's geven een leuke indruk van Nepal en onze gids en drager ☺

Prachtige omgeving. Lekkere stoffige paden.

Helma 2017-04-14 15:13:21

Leuk!! Overduidelijk lekker aan het genieten dus :)