Eerste week

Nepal, Pokhara

Wat hebben wij een fantastische week gehad zeg!!!!!!!
Uiteraard eerst de trekking in de vallei, waar de Nepalezen de groene bergen gewoon heuvels noemen ☺☺. Nou, het zijn naar onze maatstaven toch echt bergen. Ik heb toch echt het idee gehad dat wij een flinke bergwandeltocht hebben gemaakt. Eerste dag omhoog, tweede dag in de jungle/het bos, derde dag gericht op landbouw en vierde dag in het teken van de religie. Die religie die trouwens heel ingewikkeld in elkaar steekt maar onze gids heeft er alles aan gedaan om ons er iets over te vertellen. Onze laatste overnachting was ook weer een hele bijzondere, een homestay in Penauti, gewoon bij mensen thuis. Een heel hartelijk welkom en een kijkje in het leven van de bevolking. En zo duidelijk hoe ongelooflijk luxe wij het hebben thuis. Een keuken met een twee-pits butagasstel, zoals wij het kennen van de camping. En toch de heerlijkste dingen kunnen klaarmaken. Ik heb diepe bewondering voor deze mensen die iets van hun leven proberen te maken met datgene wat ze hebben.
Terug in Kathmandu hebben we door de toeristische wijk Thamel gelopen en heerlijk gestruind in diverse winkeltjes, en gek, omdat sinds het Nepalese nieuwjaar er een verordening is dat er niet meer getoeterd mag worden, was het er ook iets stiller 😁😁😁.
De afgelopen 2 dagen zijn we in Bandipur geweest, een hele bijzondere plek hoog in de heuvels. Hoe we daar zijn aangekomen, geen idee 😂😂, ik heb met ware doodsverachting in die bus gezeten. Vlak langs hele steile hellingen, in een bus met piepende remmen en een rammelende versnellingsbak, in Kathmandu manoeuvrerend van gat in de weg naar gat in de weg, het mag de pret niet drukken. Gewoon midden op de weg stoppen omdat er een klein kind moet plassen, kan allemaal. En weet je, Marie houdt van avontuur, en dat krijgen we!!!! Het laatste stuk hebben we zelfs een local-bus experience meegemaakt, inderdaad, ook met kippen als passagier en balen rijst in het gangpad. En met een stuk of 4 personen buiten de bus hangend. Vol is misschien wel vol maar er kan altijd nog wel iemand bij en eerder vertrekt de bus gewoon niet 😏. In Bandipur lekker een rustdag genomen, beetje in de omgeving gewandeld, heerlijk!
En dan zitten we nu in Pokhara na een taxi-ritje van zo'n 2 1/2 uur. Iedere keer weer verbaas ik me over het rijden hier, de manier van inhalen, hoe ze dingen vervoeren. Ik bedoel, een kozijn in je handen op schoot achterop een motor zonder helm.... Het gebeurt hier allemaal!!!!! En ik ken inmiddels ook een andere dimensie van het begrip ritsen 😂😂😂😂😎.
Wat wel jammer is is dat het ook hier bewolkt en nevelig is, het heeft zelfs even geregend. De echte bergen hebben we daardoor nog steeds niet gezien........
Maar vanaf morgen gaan we er wel wandelen!!!!!!! We kijken er naar uit 😋😋.

Prachtig verhaal. Heel veel plezier met het wandelen

Helma 2017-04-19 12:52:56

Haha wat een verhaal!! Leuke foto's ook, wat een mooi land! Lekker aan de wandel nu met z'n tweetjes, geniet ervan!! Maar dat doen jullie dubbel en dwars zo te lezen :)

Britta 2017-04-20 19:05:18

Wat leuk om te lezen dat jullie zo genieten. Ga zo door. 😀👍

Marcel. 2017-04-20 23:30:29

De zelfde luxe keuken hebben ze ook in peru gasfles en kook pit maar werkt prima. Leuk om jullie avontuur te lezen

Hugo 2017-04-21 23:10:39

Zo veel mooie foto's met verhalen!! Die doen alleen vermoeden hoe het echt kan zijn, supergaaf <3!!

Kirsten 2017-04-22 23:12:05

Haha ja je maakt van alles mee zo, mooi groen daar ook. Zijn die bananen lekker goed rijp zo te zien. Hoe is het weer daar, hier winters met hagelbuien en vorst koude wind niks aan. Ene week zit je op strand nu gewoon koud en nat brrr. Lekker genieten daar. Grtjs geria